Opowieści sprzed Wielkiego Podzielenia: część druga
Zapraszamy do przeczytania kolejnej porcji mitów i legend. Mamy nadzieję, że zaprezentowane historie pomogą wam lepiej naświetlić rasy tegorocznej gry głównej. Jutro wieczorem zostaną otwarte zapisy. Jeśli bardzo zależy Wam na grze w konkretnej frakcji, prosimy - przeczytajcie uważnie opublikowany wcześniej REGULAMIN ZAPISÓW.
Tymczasem pozostaje nam życzyć miłej lektury najnowszych tekstów.
Wyliczanka, której nie wolno używać
Opowieści sprzed Wielkiego Podzielenia: część pierwsza
Bardzo często uczestniczenie w kilkudniowym larpie wymaga dokładnego przestudiowania świata, w którym jest on rozgrywany. Niezależnie od tego, czy jest ot gra oparta o system RPG, czy autorski system zazwyczaj składa się on z wielu stron tekstu.
Z doświadczenia wiemy, że w okresie przedkonwentowym znacznie bardziej lubicie przygotowywać swoje wypasione stroje, niż czytać nasze przydługie opisy. W tym roku postanowiliśmy więc podejść do sprawy nieco inaczej. Zbudowaliśmy świat, który nie będzie wymagał od was poświęcenia wielu godzin na zdobywanie wiedzy. Gra jest tak skonstruowana, aby nie obarczać was koniecznością pamiętania rzeczy, które jedynie w niewielkim stopniu znajdują swe odzwierciedlenie w grze. Co więcej, tylko niewielki fragment wiedzy o świecie będzie "wspólny" i znany wszystkim. Każda z ras dowie się czegoś innego. Tak więc zdobycie kompletu wiedzy o świecie będzie możliwe... Ale dopiero w trakcie samej gry. Zależy nam na tym, żeby poznawanie naszego świata odbyło się "fabularnie", w ramach rozgrywanych przez was historii.
Teraz garść konkretów. Otóż w historii świata można wyznaczyć dwa okresy: przed i po Wielkim Podzieleniu. Epoka w której wszystkie rasy żyły razem i epoka, w której każda żyje w odosobnieniu. O pierwszej epoce nie wiadomo wiele. Przetrwało kilka mitów, opowieści, legend. W zależności od rasy, są one traktowane śmiertelnie poważnie, kompletnie zapomniane lub opowiadane dzieciom na dobranoc. Różnie z tym bywa. W zaufaniu możemy wam jednak powiedzieć, że to bardzo ważne historie i dobrze jest się z nimi zapoznać.
Dzisiaj publikujemy pierwsze cztery:
Od razu uprzedzamy. Nie są to arcydzieła literatury pięknej i nigdy nie miały nimi być. Chcielibyśmy, żeby brzmiały jak legendy opowiadane przy ognisku, jak bajki czytane dzieciom, jak legendy naprędce klecone dla zabicia czasu i zabawienia nielicznej publiczności. Tak też je potraktujcie.
Miłej lektury.
"Bóg, który się pomylił" - zapisy na Grę Główną Hardkonu Z
Drodzy Uczestnicy konwentu. Otrzymaliśmy od Was liczne głosy i uwagi ze skrajnymi pomysłami dotyczącymi zapisów na tegoroczną Grę Główną. Przeanalizowaliśmy je wszystkie i niniejszym informujemy.
Zapisy na Larp "Bóg, który się pomylił" rozpoczną się w poniedziałek
21 kwietnia 2014
o godzinie 22:00
REGULAMIN ZAPISÓW
I. Aby skutecznie się zapisać należy:
1. Uiścić opłatę akredytacyjną oraz wypełnić formularz w zakładce REJESTRACJA UCZESTNIKÓW.
2. Wypełnić formularz, który w w/w czasie pojawi się na stronie w zakładce "Gra Główna".
II. W każdej z 8 dostępnych frakcji jest 15 miejsc. O otrzymaniu miejsca we frakcji będzie decydowała kolejność zgłoszeń.
III. Podanie w formularzu wyniku Psychotestu Rasowego nie jest obowiązkowe, ale Bardzo Mile Widziane.
IV. W formularzu poprosimy was o podanie:
1. Rasy, którą najbardziej chcecie zagrać
2. Rasy, do której przyporządkował was psychotest
3. Uszeregowanie w kolejności od "najbardziej chcę" do "totalnie proszę nie" wszystkich czterech Osi, czyli:
Aionowie/Demiurdzy
Cienie/Elfy
Golemy/Żywiołaki
Ludzie/Wampiry
V. W przypadku braku miejsc w wybranej frakcji, na podstawie psychotestu oraz walidacji Osi, zaproponujemy Wam miejsce w innej frakcji.
VI. O wynikach zapisu poinformujemy Was mailowo oraz zaprosimy Was do przygotowanych przez nas dla każdej frakcji grupy na FB.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące Gry (lub czegokolwiek innego, co wiąże się z Hardkonem) Bardzo Prosimy: pomóżcie nam uzupełnić dział FAQ. Nie wahajcie się, nie podpytujcie znajomych, nie dobijajcie się pocztą pantoflową :) Zadajcie nam pytanie korzystając z formularza w zakładce KONTAKT.
Dział FAQ uzupełnimy do niedzieli, 20.04, tak byście mogli z niego skorzystać przed podjęciem wybory frakcji.
Mamy nadzieję, że w wyborze pomogą wam również
Mity Starego Świata,
czyli cykl krótkich legend o tym, jak wyglądał świat w którym wszystkie rasy żyły razem przed Wielkim Podzieleniem, które niebawem będziemy publikować.
Druga Edycja The Game
Jak co roku!
Największe widowisko świata!
Najpiękniejsi z pięknych!
Najdzielniejsi z dzielnych!
Najbogatsi z bogatych!
Staną w szranki o miano Zwycięzcy. Najlepszego wojownika, najsprytniejszego tropiciela, największego zabijaki!
Przygotujcie się moi drodzy, ponieważ w zeszłym roku nie wyłoniono Zwycięzcy! Jak w tym roku potoczy się rozgrywka? Czy znowu zostaniemy z niczym? Czy ponownie Kapitol będzie rozczarowany?
Postarajcie się, najukochańsi! Wasze wsparcie ma znaczenie! Już za kilka miesięcy rozlegnie się gong i zaczną się kolejne Zawody! Nowożytne Igrzyska!
Chwała bohaterom !!!
***
Oto przed wami kolejna odsłona innowacyjnej gry “the Game”. Twórcy postanowili Was nieco zaskoczyć i znajdzie się kilka zmian, które usprawnią oraz uatrakcyjnią rozgrywkę.
Najważniejsze to oczywiście postacie, w jakie się wcielicie.
Tak jak to było w zeszłym roku, do wzięcia udziału w Zawodach trzeba będzie przejść eliminacje. Będą one bardziej wymagające niż poprzednio, zwłaszcza pod względem fizycznym. Testy odbędą się na Hardkonie i tam zostanie wyłoniona ostateczna szesnastka. Wybrani Zawodnicy przejdą odprawy przed grą. Nie przewidujemy wcześniejszych zapisów. Po prostu każdy może spróbować.
Dla graczy chcących oglądać Zawody w Kapitolu przygotowaliśmy specjalny formularz, który po wypełnieniu będzie nam służyć za podstawę do budowania postaci razem z Wami. Wypełnienie formularza jest obligatoryjne, tzn. jeżeli chcecie grać, to musicie go wypełnić. Im obszerniej odpowiecie na pytania tym lepszą postać uda nam się razem stworzyć. Formularz postaramy się Wam udostępnić do Świąt Wielkanocnych natomiast na zgłoszenia czekamy do końca maja.
Druga ważna rzecz, to zmiany w świecie i frakcjach. Od poprzednich Zawodów trochę się pozmieniało i chcemy Wam to przekazać. Dlatego już niedługo spodziewajcie się dodatkowych punktów i zakładek po prawej stronie. Dostaniecie komplet informacji, które mogą Wam też pomóc zdecydować, w której frakcji chcecie grać.
Jeżeli tylko coś się będzie zmieniało To damy Wam znać natychmiast. Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania, to pytajcie na wydarzeniu Hardkonu Z na FB albo bezpośrednio na fanpage’u Wielosferu. Do zobaczenia już niedługo.
I niech zwyciężą najlepsi !!!
The meaning of life
Po publikacji opisów ras i rozesłaniu do was wyników rasowego psychotestu, zgodnie z naszymi przewidywaniami, pojawiło się wiele pytań dotyczących struktury tegorocznej Gry Głównej... I tego co z niej wynika. Co prawda większość z tych informacji znajduje się już na stronie, ale dla jasności, napiszmy to jeszcze raz.
"Bóg, który się pomylił" to nie tylko postmodernistyczny konstrukt, za pomocą którego chcemy przetestować nasze najnowsze designerskie pomysły. To gra stawiająca ważne pytania, mocno osadzona w tak skrajnych dziedzinach jak matematyka i metafizyka. Jej przebieg będzie odpowiedzią na pytania, które nas nurtują. O życie, jego sens, o śmierć, dobro, zło. O wybory, wartości i karmę. Możecie nam wierzyć: zapakowaliśmy już do tego scenariusza znacznie więcej, niż widać na powierzchni hardkonowego fanpage'u.
Drodzy gracze. Na tegorocznej Grze Głównej Hardkonu Z każdy z was odgrywać będzie dwie role. Każda z tych ról będzie równa i tak samo ważna dla Was, jak i dla nas. W świecie gry nie istnieje możliwość stworzenia postaci, która nigdy nie zginie, czyli nigdy nie zmieni strony na drugą. Śmiertelność postaci na Grze Głównej może być wysoka, co całkowicie zależy tylko i wyłącznie od Was. Oczywiście dołożymy wszelkich starań, aby obie Wasze postaci były dla Was interesujące i aby obie Wam pasowały. Opisane rasy dają wystarczająco dużo możliwości, aby stworzyć wielowymiarowych bohaterów. Nie musicie obawiać się więc, że gdy po rozpoczęciu gry jako Aion, gra jest dla was skończona i na pewno nie będziecie dobrze się bawić jako Demiurg. Chcemy uniknąć sytuacji, w której gra jedną z dwójki Waszych bohaterów będzie dla Was nieprzyjemna lub będzie sprawiała jakikolwiek inny problem czy dyskomfort. Po tym, jak już zdecydujecie się na parę ras, którymi będziecie grać, postaci stworzymy razem z Wami mając na uwadze wszystkie Wasze potrzeby. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości do tego, co zostało wyżej napisane, to piszcie o tym teraz. Im szybciej tym lepiej. Wszystko wyjaśnimy.
Jeżeli pragniecie grać TYLKO JEDNĄ, wymarzoną dla Was postacią i nie wyobrażacie sobie w żaden sposób grania po drugiej stronie osi, to ta gra nie jest dla Was. Doświadczenie transformacji i zamiany stron jest esencja tej gry. Doszły do nas słuchy, że są gracze, którzy "będą robić wszystko, żeby nie zagrać po drugiej stronie osi. A jak już się tam znajdą, to jak najszybciej będą się chciały zabić żeby wrócić do "swojej" postaci." Powiedzmy więc jasno:
Transformacja jest bardzo prawdopodobna, ale nie automatyczna. Zależy od tego, ile postać wyniesie i zrozumie z pobytu po drugiej stronie Osi. Nie spodziewajcie się więc handlarzy śmierci, którzy za drobną opłatą odeślą was z powrotem na ulubioną stronę. To się nie wydarzy. Od rodzicie się z powrotem, za każdym razem, po tej stronie, dopóki Bóg, władca areny waszych karmicznych zmagań, nie zdecyduje inaczej.
Myli się jednak ten, kto myśli, że takie wieści nas smucą. Spodziewaliśmy się ich i dokładnie wpasowują się w jedne z najważniejszych komunikatów naszego larpa. Jaki to komunikat? No cóż, o tym pogadamy w sobotę, 5 lipca. W stodole przy kominku, albo przy pomoście nad jeziorem, jak co roku, po grze :)
A na rozluźnienie atmosfery, proponujemy dawkę postmodernistycznego surrealizmu. Znamy się nie od wczoraj, zaufajcie nam, wiemy co robimy. Dajcie nam się zaprosić do naszego świata.
Autorzy Gry Głównej