Bardzo często uczestniczenie w kilkudniowym larpie wymaga dokładnego przestudiowania świata, w którym jest on rozgrywany. Niezależnie od tego, czy jest ot gra oparta o system RPG, czy autorski system zazwyczaj składa się on z wielu stron tekstu.
Z doświadczenia wiemy, że w okresie przedkonwentowym znacznie bardziej lubicie przygotowywać swoje wypasione stroje, niż czytać nasze przydługie opisy. W tym roku postanowiliśmy więc podejść do sprawy nieco inaczej. Zbudowaliśmy świat, który nie będzie wymagał od was poświęcenia wielu godzin na zdobywanie wiedzy. Gra jest tak skonstruowana, aby nie obarczać was koniecznością pamiętania rzeczy, które jedynie w niewielkim stopniu znajdują swe odzwierciedlenie w grze. Co więcej, tylko niewielki fragment wiedzy o świecie będzie "wspólny" i znany wszystkim. Każda z ras dowie się czegoś innego. Tak więc zdobycie kompletu wiedzy o świecie będzie możliwe... Ale dopiero w trakcie samej gry. Zależy nam na tym, żeby poznawanie naszego świata odbyło się "fabularnie", w ramach rozgrywanych przez was historii.
Teraz garść konkretów. Otóż w historii świata można wyznaczyć dwa okresy: przed i po Wielkim Podzieleniu. Epoka w której wszystkie rasy żyły razem i epoka, w której każda żyje w odosobnieniu. O pierwszej epoce nie wiadomo wiele. Przetrwało kilka mitów, opowieści, legend. W zależności od rasy, są one traktowane śmiertelnie poważnie, kompletnie zapomniane lub opowiadane dzieciom na dobranoc. Różnie z tym bywa. W zaufaniu możemy wam jednak powiedzieć, że to bardzo ważne historie i dobrze jest się z nimi zapoznać.
Dzisiaj publikujemy pierwsze cztery:
Od razu uprzedzamy. Nie są to arcydzieła literatury pięknej i nigdy nie miały nimi być. Chcielibyśmy, żeby brzmiały jak legendy opowiadane przy ognisku, jak bajki czytane dzieciom, jak legendy naprędce klecone dla zabicia czasu i zabawienia nielicznej publiczności. Tak też je potraktujcie.
Miłej lektury.