Hardkon 2013


Poniżej znajdziecie Pamiętniki Twórców "the Game". Zaglądajcie tu na bieżąco, śledźcie nasz fanpage na fb lub subskrybujcie kanał Youtube.

 

 

 

 

 

 

 

Mechanika Gry Głównej
Koszmarne Gąszczu Kołysanki

Mechanika jest naszym sługą. Pozwala nam bezpiecznie rozgrywać wydarzenia ryzykowne, we względnym komforcie przeżywać krępujące, a nawet być świadkami rzeczy, które zazwyczaj nie mogłyby mieć miejsca. Mechanika powinna być elementem zabawy i pogłębiać immersję w świat gry, a nie być jedynie przykrą koniecznością. Mamy nadzieję, że nasze rozwiązania spełnią te właśnie założenia.

Zapraszamy do zapoznania się z mechaniką Koszmarnych Gąszczu Kołysanek - mechaniką magiimechaniką starcia oraz pozostałymi zasadami.

 

 

MECHANIKA: MAGIA

Blask

Blask to energia umożliwiająca dokonywanie niezwykłych, niedostępnych śmiertelnikom czynów, pozyskiwana z ludzkich emocji. Każdy Odmieniec może mieć tyle Blasku, ile wynosi jego Dziw. Poza tym Blask może być magazynowany w specjalnie do tego przygotowanych kryształach.

Może on także stanowić specyficzną walutę: Odmieńcy mogą wymieniać się Blaskiem za obopólną zgodą, “płacić” nim za usługi, itd.

W grze Blask będzie reprezentowany przez specjalnie przygotowane kryształki.

 

Dziw i Kontrakty

Miarę powiązania Odmieńca z Arkadią stanowi Dziw, którego wartość jest reprezentowana przez ilość Kontraktów zawieranych z różnymi elementami rzeczywistości i dających Odmieńcom moce władania nimi, np.: ingerencji w sny albo panowania nad żywiołami - możliwości są najróżniejsze. W miarę zawierania kolejnych kontraktów wzrasta Dziw oraz moc Odmieńca, a wraz z nimi jego powiązanie z krainą Fae.

Dziw i Kontrakty reprezentowane są przez karty Tarota, które zostaną rozdane przed grą. Ilość kart posiadanych przez gracza określa wartość Dziwu jego postaci. Każda karta stanowi oddzielny Kontrakt i zawiera opisy posiadanych dzięki niemu mocy. Niektóre moce są wielorazowego użytku, inne - tak zwany Trybut - wymagają zniszczenia karty, co wiąże się z rozwiązaniem Kontraktu i obniżeniem na stałe Dziwu Odmieńca.

Efekty działania kontraktów dzielą się na trzy rodzaje, w zależności od czasu ich trwania:

  • efekt chwilowy - działa do końca danej sceny
  • efekt czasowy - działa przez określony czas
  • efekt trwały - działa do końca gry

Użycie karty jest swego rodzaju stop-klatką, a przy rozpatrywaniu działania danej mocy nie rozpatruje się innych - chyba, że w konfrontacji zostanie użyta karta, mogąca skontrować działanie przeciwnika.

Aby użyć mocy opisanych na Karcie, należy:

  • pokazać wyraźnie swoją Kartę oraz wypowiedzieć słowa “Na mocy Arkadii”, co oznajmi reszcie graczy, że powinni odbierać następny przekaz jako efekt magiczny;
  • jeśli moc tego wymaga, zużyć odpowiednią ilość Blasku;
  • opisać, jaki efekt przyjmie dana moc. Niezbędne jest ubranie go w odpowiednie, nastrojowe słowa i gesty ("Niech pochłonie cię mgła.... Oślepnij głupcze, aż do wschodu słońca" a nie "Pojawia się mgła, a po chwili przestajesz widzieć"). Gracze objęci mocą muszą się do niej zastosować i odegrać jej działanie.

Przykład:

Gracz A próbuje omamić iluzją Gracza B: pokazuje mu swoją kartę - 7 Mieczy, zużywa kryształek Blasku, wykonuje przed oczami Gracza B gest dłonią i mówi teatralnym szeptem: “Na mocy Arkadii: słyszysz gdzieś w Gąszczu rozpaczliwe wołanie o pomoc. Rozpoznajesz głos swojej królowej.”

Gracz B przełamuje iluzję Gracza A: pokazuje mu swoją kartę - As Pentakli, zużywa dwa kryształki Blasku, wykonuje gest, dotykając swoich uszu i mówi: “Na mocy Arkadii: głos mojej królowej, powoli zmienia się, przekształca, tężeje i już po chwili słyszę, że to Ty szepczesz mi do ucha owe słowa.”

 

Rytuały

Niektóre moce Arkadii przybierają formę Rytuałów. Oznacza to, że w celu uzyskania żądanego efektu, należy zgromadzić odpowiednią ilość osób i wykonać określone z góry czynności, wymagające niekiedy użycia konkretnych przedmiotów.

Aby Rytuał zakończył się powodzeniem, musi zostać odprawiony zgodnie z jego zapisem. Muszą zostać spełnione wszystkie warunki, a wszystkie czynności wykonane w odpowiedniej kolejności i z należytym skupieniem. Każdy z biorących udział w Rytuale Odmieńców musi poświęcić przynajmniej jeden punkt Blasku.

Wszystkie Rytuały stworzone na potrzeby gry zostaną spisane na specjalnie przygotowanych arkuszach papieru. Każdy z arkuszy może zostać skopiowany dowolną ilość razy, lecz aby nadal miał swoją moc, jego treść musi być przepisana słowo w słowo. Do przeprowadzenia Rytuału wymagana jest karta z zapisem oraz obecność Mistrza Gry.

Tylko do jutra do północy macie szansę sami wybrać spośród pozostałych wakatów postać, w którą wcielicie się podczas Koszmarnych Gąszczu Kołysanek. Lista dostępnych ról, podzielona na frakcje, dostępna jest w zakładce Dwory Pór Roku. Informacje o tym, jak się zgłosić znajdziecie w poprzednim newsie.

Zapraszamy też do przeczytania krótkiej bajki ku przestrodze: Kołysanki o Wędrówce w Gąszczu, a już niebawem zaprezentujemy Wam opis mechaniki Gry Głównej.

 

Wakaty na Dworach Lata i Jesieni już się zapełniły. Na Dworach Wiosny i Zimy pozostało jeszcze kilka wolnych ról.

III tura zgłoszeń trwa do 10 maja, a my przygotowaliśmy dla Was ostatnią porcję wakatów - dla postaci nie związanych (bezpośrednio) z Dworami Pór Roku.

Zasady rezerwacji ról są następujące:

  1. Czytacie opisy wakatów i wybieracie postać, którą to właśnie wy powinniście zagrać;
  2. Rejestrujecie się na stronie Hardkonu przez formularz zgłoszeniowy;
  3. W "uwagach" w formularzu wpisujecie imię postaci, której wakat chcecie zarezerwować;
  4. W ciągu 7 dni opłacacie akredytację i otrzymujecie mailowo potwierdzenie rezerwacji wakatu.

Jeśli nie opłacicie akredytacji, wasza rezerwacja zostanie anulowana, a wakat ponownie pojawi się jako dostępny na stronie.

 


rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.
+