Hardkon 2013


Dobiegła końca I tura zgłoszeń na "Koszmarne Gąszczu Kołysanki". Dziękujemy wszystkim, którzy przesłali swoje baśnie. Każdą z nich z uwagą przeczytamy i już niebawem z wybranymi osobami rozpoczniemy tworzenie postaci na Grę Główną. Wszystkich pozostałych pragniemy poinformować, że w najbliższym czasie pojawią się informacje na temat II tury zgłoszeń. Bądźcie czujni.

 

Tym czasem już teraz zachęcamy wszystkich do zapoznania się z kolejną kołysanką. Tym razem o Potworze z Szafy

 

 

 

 

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, a być może wcale nie tak dawno i bliżej niż byśmy myśleli, w miejscu zawieszonym gdzieś pomiędzy naszą rzeczywistością a ogrodami Arkadii, zwanym przez jego mieszkańców Matecznikiem, wydarzą się rzeczy niezwykłe. Dziwy, których nie sposób ubrać w słowa. Zdarzenia, które mogą stać się również Waszym udziałem.

KONWENCJA

Koszmarne Gąszczu Kołysanki to inspirowana światomrokowym “Odmieńcem” opowieść o poszukiwaniu własnego miejsca w odległych obrzeżach Gęstwiny, o stopniowej utracie człowieczeństwa i piętnie, jakie na uprowadzonych odciska potęga magii. Najlepszym określeniem konwencji gry będzie “złamana baśń”. Chcemy w niej połączyć motywy z bajek i baśni, z zawiesistym klimatem romantycznych ballad, opowieści o duchach i powieści gotyckiej, aby pełną magii atmosferę skazić szczyptą grozy.

KIEDY

W tym roku Gra Główna będzie toczyła się od zmierzchu do świtu przez dwie hardkonowe noce. Rozpocznie się o zachodzie słońca 4 lipca, o świcie 5 lipca Odmieńcy udadzą się na odpoczynek, by od zachodu słońca aż do świtu 6 lipca zagrać drugą część opowieści.

Dlaczego tak? Wierzymy, że Koszmarne Gąszczu Kołysanki będą miały szansę najpełniej wybrzmieć po zmroku, a wasza wyobraźnia, pobudzona wspaniałymi strojami, scenografią, oświetleniem i bliskością lasu, wypełni te dwie noce niezapomnianymi przeżyciami. Tak, aby dwie hardkonowe noce, kiedy Przystanek Alaska stanie się Matecznikiem, na zawsze pozostały w Waszych sercach.

GDZIE

Matecznik znajduje się na obrzeżach Gąszczu, zatem teren gry obejmie lokacje położone w okolicach Przystanku Alaska: w lesie, na polanach i łąkach, nad jeziorem. Sam Przystanek Alaska, za wyjątkiem stodoły, będzie wyłączony z gry i oddzielony wyraźną granicą, która w świecie larpa będzie oznaczała granicę Arkadii.

TWÓRCY GRY

Po raz pierwszy w historii Hardkonu napisaniem scenariusza Gry Głównej zajmą się osoby spoza ekipy organizacyjnej. Zaszczyt ten przypadł w tym roku członkom Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych “Grimuar” z Lublina - grupie zapalonych twórców larpów, w składzie: Malwina “braids” Otto, Małgorzata “Gomora” Sobczyk, Marcin “Słowik” Słowikowski, Dorota "Gwyn_blath" Trojanowska oraz Wiktor “Raptor” Paszek. Mamy nadzieję, że nasza świeżość w połączeniu z doświadczeniem i wsparciem twórców poprzednich edycji zaowocują powstaniem gry innej, wyjątkowej, przygotowanej na najwyższym poziomie.

DLACZEGO ODMIENIEC?

W drodze powrotnej z Hardkonu 2012 oraz na późniejszych spotkaniach omawialiśmy bardzo różne pomysły na setting Gry Głównej 2013. Ale to właśnie Odmieniec przemówił do nas, niemal od razu rodząc dziesiątki pomysłów na wątki, postaci, lokacje i rozwiązania mechaniczne. Dodatkowo, zainspirowani piękną talią kart Tarota Pui Mun, wiedzieliśmy, że wykorzystamy ją do stworzenia mechaniki grywalnej i klimatycznej. Ulegliśmy. Czuliśmy, że dotykamy czegoś nowego, egzotycznego i bardzo silnie działającego na wyobraźnię.

Jednocześnie wiedzieliśmy, że las i okolice Przystanku Alaski będą wymarzonym Gąszczem. Wspominając piękne i dopracowane stroje hardkonowych graczy, byliśmy pewni, że różnorodność i inność Odmieńców zaspokoi kreatywną moc i da im pole do popisu w przygotowaniu strony wizualnej postaci. Ponadto, wychowani na lubelskiej szkole larpowej, wierzymy, że pieczołowitość tworzenia postaci oraz immersja stanowią serce każdego larpa. Jaki inny system daje nam możliwość zajrzenia w głąb duszy każdego gracza, wysłuchania historii, które go inspirują i przekucia ich w baśnie i legendy? A wszystko po to, by oddać je potem w ręce graczy i pozwolić, by sami snuli swoją opowieść z pogranicza romantycznej ballady i koszmaru.

Chcemy napisać z wami księgę kołysanek, którą kiedyś przeczytamy swoim dzieciom do snu. Księgę baśni o nieludzkim pięknie i okrucieństwie.

Już teraz zapraszamy Was do śledzenia strony i fanpage’u Hardkonu,

na których będziemy odkrywali przed Wami kolejne tajemnice i dzielili się inspiracjami.

2013 zaczął się na dobre kilkanaście godzin temu i tak pomyśleliśmy sobie, że dobrze zacząć go kolejna zajawką tegorocznej gry głównej. Dlatego na pierwszy wieczór, nowego 2013 roku, kołysanka od autorów gry głównej. Tym razem jest to

       Kołysanka o krainie czarów.

Miłej lektury, przed przystąpieniem do czytania nie zapomnijcie o filiżance kawy.

Przyjaciele. Niech nadchodzący rok przyniesie wam szczęście zdrowie i bogactwo. Jedzcie, pijcie, świętujcie; z rodziną, bliskimi, przyjaciółmi. Niech dziś składane życzenia mają moc najpotężniejszych zaklęć. Niech się spełnią i przyniosą światło, piękno i śmiech.

Na niebie właśnie błysnęła pierwsza Gwiazdka.

Przyznajcie się, czekaliście na nią. I nieważne, czy był u was Święty Mikołaj czy Dziadek Mróz, czy prezenty zostawił pod choinką, czy ustrojonym w bombki Yggdrasilem; obojętnie jak, gdzie i z kim, wszyscy świętujemy w tę Noc, bo jest wyjątkowa.


Gdy świat znajdzie się po drugiej stronie słońca, nadejdzie inna, równie szczególna. Też pełna pradawnej magii i czarów. Mamy nadzieję, że spędzimy ją razem z wami.


Kołysanka o Kwiecie Paproci

Dobrze, że jesteś. Chodź, usiądź koło mnie, nie bój się. Tak, wiem, że jest zimno, ale zaraz rozgrzejesz się przy ogniu. Daj, rozetrę ci dłonie. Ale zmarznięte... No już, już dobrze. Chcę ci coś pokazać. Spójrz tu, widzisz ten kryształ? Weź go i przyjrzyj mu się uważnie. Piękny, prawda? Czujesz, jak układa się w dłoni, szukając ciepła? Zobacz, jak opalizuje – to sen zamknięty w jego wnętrzu. Popatrz, budzi się.

P.S. Jeszcze jeden mały prezent...

Hardkon 13

Hardkon 13 to 9-dniowy festiwal terenowych gier fabularnych. Innymi słowy – jeden z nielicznych konwentów w Polsce, poświęconych przede wszystkim "grom na żywo". Larpy, terenówki, JeepForms – oto najważniejsze punkty programu.

Zapraszamy do przejrzenia naszej strony internetowej. Przygotowaliśmy specjalne artykuły dla tych, którzy zastanawiają się DLACZEGO PRZYJECHAĆ NA HARDKON, oraz dla tych, którzy nie wiedzą CO TO JEST LARP. Jeśli ktoś podejmie decyzję o przyjeździe, może kliknąć w zakładkę ZGŁASZAM SIĘ.

Jeśli na jakieś z waszych pytań nie znaleźliście odpowiedzi na stronie, radzimy posłużyć się zakładką KONTAKT lub zaczepić nas na naszym profilu na Facebooku.

Tymczasem, zanim pojawią się na naszej stronie odpowiednie artykuły, wypada podać garść podstawowych informacji:

HARDKON 13 - kiedy?...
...w dniach 28 czerwca (piątek) do 7 lipca (niedziela) 2013r.

HARDKON 13 - gdzie?...
... Przystanek Alaska, Gliśno Wielkie k. Bytowa, woj. pomorskie.

HARDKON 13 - po ile?...
... negocjacje cenowe trwają; w tej chwili możemy jedynie zapewnić, że najtańsza akredytacja, na polu namiotowym, w przedpłacie, będzie wynosiła ok 120zł.

HARDKON 13 - program, gra główna?...
... i jedno i drugie się odbędzie, gra główna pisze się już na dobre (acz tym razem po raz pierwszy nie w Trójmieście), a pierwsze larpy są już zgłoszone; tak więc już niedługo można spodziewać się pierwszych, konkretnych informacji.


rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.
+