Hardkon 2013


MECHANIKA: STARCIE

Walka fizyczna

Ze względu na nocną porę, scenerię oraz drobiazgowo przygotowywane stroje i charakteryzację, na Koszmarnych Gąszczu Kołysankach walka w większości przypadków będzie rozstrzygana bezkontaktowo, a jej wymiar fizyczny będzie odgrywany fabularnie. Pomiędzy graczami nie będzie dochodzić do konfrontacji fizycznych - jedynym wyjątkiem jest Arena, o której przeczytacie w dalszej części.

Wynik starcia nie powinien pozostawiać wątpliwości i będzie zależał od Dominacji jednej z walczących postaci nad drugą. Postać jest zdominowana, gdy nie jest w stanie się bronić, poddaje się lub uznaje wyższość przeciwnika. Gracz pokazuje, że jest Zdominowany poprzez podniesienie rąk w geście poddania się.

Dominację można uzyskać przez:

  • Magię: skuteczne użycie na przeciwniku dwóch negatywnych mocy, co doprowadzi do sytuacji, w której przeciwnik nie będzie w stanie się bronić.

Przykład: Gracz A wykorzystuje moc i oślepia Gracza B, gracz B nie jest w stanie się obronić. Następnie Gracz A wykorzystuje inną moc i sprawia, że Gracz B traci władzę nad swoimi nogami, gracz B znów nie jest w stanie się obronić. Teraz Gracz B jest Zdominowany - nie może skutecznie się bronić ani uciekać, jest zdany na łaskę Gracza A.

  • Przewagę liczebną: uznajemy, że otoczenie przeciwnika przez trzech Odmieńców i stworzenie wokół niego kręgu ze złączonych rąk Dominuje przeciwnika.
  • Zastraszenie: jeśli walczącemu uda się zastraszyć przeciwnika (fabularnie lub rzeczywiście), i tym samym odebrać mu możliwość obrony, uznaje się, że przeciwnik jest Zdominowany.
  • Przymawianie: Odmieńcy prowadzą pojedynek słowny, w teatralny sposób starają się przekonać siebie nawzajem, który z nich wygra w starciu (czynią to na wzór starożytnych i średniowiecznych wojowników - poprzez wychwalanie swoich zdolności, chełpienie się swoją siłą i próbę udowodnienia swoich racji).


Aby "zabić" przeciwnika, należy wcześniej go Zdominować i posiadać magiczną broń - tak zwany Artefakt - którą zada się śmiertelny cios (niektóre moce, np. szpony lub ostrze, mogą działać tak, jak Artefakt). Sam cios jest formalnością, a scena morderstwa powinna być odpowiednio odegrana przez uczestników.

 

Pojedynki na Arenie

Arena jest miejscem rozgrywania przez Odmieńców honorowych pojedynków. Przed wejściem na Arenę muszą zostać ustalone wszelkie zasady walki oraz warunki zwycięstwa, które po przekroczeniu granic Areny przez obydwu przeciwników nie mogą zostać zmienione. W trakcie trwania pojedynku nikt poza pojedynkującymi się Odmieńcami nie może przekroczyć granic Areny.

Arena w Koszmarnych Gąszczu Kołysankach jest ukłonem w kierunku graczy, którzy cenią sobie w larpach walkę z użyciem bezpiecznej broni, i jest to jedyne miejsce, w którym broń larpowa będzie używana zgodnie z jej przeznaczeniem. O ile gracze nie zadecydują inaczej, walka będzie toczyć się do zadania trzech udanych ciosów. Na potrzeby gry zakładamy, że w trakcie honorowego pojedynku Odmieńcy nie mogą wykorzystywać swoich nadprzyrodzonych mocy.

 

Śmierć

Zabicie Odmieńca nie oznacza wyeliminowania jego postaci z gry. W tym świecie śmierć ma działanie katarktyczne, oczyszcza z nagromadzonych uczuć i wywołuje zmiany -  czasem diametralne - zarówno w zabitym, jak i w zabójcy. Gdy Odmieniec traci życie (w starciu, od odniesionych ran, przy użyciu mocy Kontraktu, w wyniku rytuału itp.), jego cały Blask rozprasza się, a jego dusza wędruje do Szeolu na spotkanie ze Śmiercią.

Do końca sceny, w której postać została zabita, gracz odgrywa martwego. Po zakończeniu sceny w milczeniu zapala świecę, a zabójca bierze go za rękę i prowadzi do wyznaczonej lokacji. Tam zabójca losuje jedną z kart Tarota ofiary i oddaje ją Śmierci. Karta zostaje zniszczona, a wraz z nią zabity na zawsze traci jeden z Kontraktów. Śmierć wręcza obojgu karty opisujące zmiany, jakie w nich zachodzą. Zabójca wraca od razu do miejsca zbrodni i kontynuuje grę, a ofiara zostaje na jakiś czas w Szeolu ze Śmiercią, po czym udaje się na wyznaczone miejsce w Gąszczu.

Jesteś młody i bogaty. Kilkadziesiąt tysięcy z wyjeżdżających do pracy na zachód Europy co roku młodych kobiet kończy w zupełnie innym miejscu niż zamierzało. Każdy czasem potrzebuje trochę odprężenia, zrzucenia z siebie stresu całego ciężkiego tygodnia. Z samej tylko Polski w ten sposób do prostytucji przymuszane jest około 5 tysięcy kobiet rocznie. To taki wypad z chłopakami, okazja do popicia sobie drinków, pożartowania i poważnej dyskusji. Mimo wysokiej świadomości tego zjawiska rynek na takie usługi nieprzerwanie rośnie. To po prostu prawdziwie męski czas. Wiele z tych kobiet nigdy nie wyrywa się z tego biznesu. Nikt nie może ci zabronić korzystania z niego. Te, którym się udaje rzadko kiedy potrafią wrócić do normalnego życia. Przecież nikomu nie dzieje się żadna krzywda.



Tytuł: Burdel
Typ: LARP
Autor: Bartek Zioło
Strój: współczesny
Mechanika: brak
Czas gry: 3h gry + 2h warsztatów
Ilość graczy: 10

Poważna gra na poważny temat. Nie dla każdego. Możliwości gry chętnych zostaną zweryfikowane podczas warsztatów, które nastąpią przed grą. Gra nie odzwierciedla dokładnych statystyk, skupia się jedynie na samej istocie problemu europejskiego „human traffickingu”.

Wakacje! Stara szopa na wzgórzu, w środku lasu...
Już postanowione! Co takiego? Jesteśmy "Pierwszorzędni Strażnicy Pokoju"! Łoaa! Czadowo! Co to są strażnicy? Coś w rodzaju silnego człowieka. Utrzymamy pokój! Łał! Gdzie? Każdy pokój, który istnieje zarówno wszędzie jak i nigdzie! Łał! Więc jesteś naszym przywódcą, tak, ?

 

Tytuł: Pierwszorzędni Strażnicy Pokoju
Autor: bAnAn
Prowadzący: bAnAn
Kontakt z prowadzącym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Świat: Świat współczesny
Czas gry: 3h
Ilość graczy: min 6 [3 dziewczyny + 3 chłopaków] + od czasu do czasu ktoś z widowni
Strój: brak

Opis:

Celem gry jest masowe morderstwo uczestników Hardkonu. Śmierć przez odwodnienie! Idealnie. Gra jest stworzona specjalnie z myślą o Hardkonie. Las, jezioro, ognisko i stara szopa to podstawowe składniki tajemniczej historii szóstki przyjaciół z dzieciństwa.

Dodatkowe informacje:

będzie potrzebna 1-1,5h do selekcji graczy [6] do gry i ich przygotowania do gry, najlepiej dzień lub kilka godzin przed grą, tak, żeby była przerwa między samą grą, a wprowadzeniem graczy do gry

Mówią, że człowiek zmienia się przez całe życie. Że jutro możemy być kimś kompletnie innym niż dziś. Jednak tak naprawdę to kim jesteśmy determinują tylko pojedyncze wydarzenia. Niczym rozstaje na trasie...

 

Tytuł: "Przedszkole" (wstęp do "the Game")
Autor: Wielosfer
Prowadzący: Wielosfer
Świat: Obyczajowa
Czas gry: 4h
Ilość graczy: 30+
Strój: n/d

Opis:

Warsztatowa gra będąca jednocześnie wstępem fabularnym jak i elementem procesu tworzenia postaci do części politycznej "the Game". Obowiązkowa dla wszystkich graczy.

Zapisy na Koszmarne Gąszczu Kołysanki

Na obecną chwilę wszystkie postaci, które znajdują się w Dworach Pór Roku i zakładce inni bohaterowie są zajęte. Ponieważ chcielibyśmy dać możliwość wzięcia udziału w grze wszystkim zainteresowanym, zapraszamy do zgłaszania się na listę rezerwową. Jeśli jakieś role się zwolnią, będziemy proponowali je osobom z tej listy. Jeśli nie - będziemy dla każdej osoby z listy mieli przygotowaną do zagrania postać człowieka. Także zapraszamy do wypełnienia zgłoszenia na Hardkon z dopiskiem w uwagach, że chcesz zapisać się na Grę Główną.




rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.
+