Wstęp
Jak prawie co roku (z wyjątkiem edycji H11) w trakcie Hardkonu odbędzie się larp, który nosi dumne miano Gry Głównej. Na początek kilka słów wyjaśnienia, przede wszystkim na potrzeby tych, którzy wybierają się na Hardkon po raz pierwszy. Tym co odróżnia nasz festiwal od innych dużych imprez larpowych jest między innymi podejście do Gry Głównej. Prawie co roku (z wyjątkiem H888 i HX, kiedy dwukrotnie zawitaliśmy do monastyrowego Dominium) odbywa się ona w innym settingu. Nie ma więc mowy o żadnej formie kontynuacji, larpowego serialu. Staramy się, żeby Gra Główna była wyjątkowym, jednorazowym i niepowtarzalnym wydarzeniem. Dlatego kolejne jej wcielenia bardzo się od siebie różnią. Co roku próbujemy czegoś nowego, czegoś innego; głównie dlatego że larpowanie traktowane jako podróż do innych światów nieodmiennie nas fascynuje. Nie inaczej będzie i tym razem, chociaż po raz pierwszy udamy się do świata, który został zaprojektowany specjalnie dla tej jednej gry.
Gry Głównej Hardkonu Z.
Inspiracje
Tegoroczna Gra Główna jest dekoktem złożonym z dwóch składników. Co ciekawe, oba zaczęły ważyć się w naszych umysłach po H12, gdzie Grą Główną był wiedźmiński larp „Gdzie Diaboł mówi dobranoc”.
Pierwszym z nich była najdłuższa hardkonowa nocna larpowców rozmowa o fenomenie Zła w grach. Do bladego świtu roztrząsaliśmy bezskutecznie powyższy temat, nie do końca umiejąc znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego na larpie Zawsze Lepiej i Fajniej Być Tym Złym. Larp „Bóg, który się pomylił” będzie więc nieco przewrotną próbą odpowiedzi na to pytanie.
Drugiej ingrediencji dostarczyli nam sami gracze. Wbrew naszym wysiłkom, podejmowanym na etapie budowania scenariusza, okazało się, że na dużym larpie po prostu muszą budować system frakcji, koterii, sojuszy i antysojuszy, i wbrew logice, światu i mistrzom gry będą to robić. Jako że walka z naturą ludzką z góry skazana jest na porażkę, pomni doświadczeń, postanowiliśmy zbudować larp, w którym to, co nam przeszkadzało, przeciągniemy na naszą stronę barykady. Wiązało się to, niestety z wysiłkiem, którego do tej pory nie chcieliśmy podejmować...
Musieliśmy pod tak umyślony scenariusz zbudować świat.
Po uzgodnieniu z twórcami lubelskiego Grimuaru, iż Grę Główną H13 biorą na siebie, późnym latem 2012 roku zabraliśmy się z wolna do pracy.
- Poprzedni artykuł
- Następny artykuł »»