Dochodzą nas słuchy, że nie wszyscy byli na Hardkonie w zeszłym roku, więc nie wszyscy wiedzą o co chodzi w “the Game”. Wychodząc Wam naprzeciw odpowiemy na kilka najważniejszych pytań, które się pojawiają na naszych skrzynkach e­mailowych oraz w PM na Facebooku. 

 

1. Na początek obejrzyjcie sobie filmiki z poniższej listy:  

 

Jeżeli czujecie się zainteresowani, to zapraszam dalej. Nie wyjaśnimy tu wszystkiego, o nie! Musimy sobie zostawić nieco tajemniczości. Ale postaramy się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące Was pytania. 

 

2.  Kim, jak i gdzie gracie? 

Larp odbędzie się jednocześnie w dwóch miejscach, odpowiednio przygotowanych wizualnie i technicznie. 

Na terenie Przystanku Alaska odbędzie się część polityczna gry. W jej trakcie gracze wcielą się w polityków, arystokratów, rekinów finansjery innych wpływowych ludzi, a Holling przemieni się w centrum Kapitolu. W trakcie gry będzie można oglądać postępy zawodników, opłacać zakłady, oddawać się hazardowi oraz innym przyjemnym rozrywkom. Będziecie mogli pomagać lub szkodzić Zawodnikom. 

Druga strona gry, leśna, odbędzie się niedaleko Alaski, na 19 hektarach lasu. Gracze dostaną role Zawodników poszczególnych Prowincji. Będą musieli zdobywać popularność, żeby otrzymywać pomoc od polityków i mecenasów. Jak zdobyć pomoc? Wysyłając atrakcyjne filmiki albo zdjęcia do swoich patronów. Jak może wyglądać pomoc? Może być najróżniejsza m.in. koc, woda, jedzenie, broń. Ich misją i obowiązkiem jest wygrać Zawody. I zabić pozostałych. Nie można powiedzieć, że któraś część jest ważniejsza albo główna. Obie są równorzędne i sięuzupełniają. Jedna bez drugiej nie miałaby sensu. 

 

3. Jak sprawić, żeby obie części miały wpływ na siebie nawzajem w czasie rzeczywistym?

To proste, jeżeli pomaga w tym nowatorski sposób wykorzystania nowych technologii. Każdy z graczy walczących na śmierć i życie w lesie otrzyma telefon z aplikacją napisaną na potrzeby "the Game". Służy ona do lokalizowania graczy oraz przesyłania informacji pomiędzy nimi, a pozostałymi uczestnikami. Dzięki temu i innym rozwiązaniom larp stanie się rzeczywisty, a same zawody bardziej namacalne. Wraz ze wszystkimi ich konsekwencjami. 

 

4. Czas i przygotowanie 

Do każdej z części gry przewidziano warsztaty przygotowujące. Dla części leśnej będą to eliminacje, pozwalające nam wybrać bądź nie danego gracza do części leśnej. Będziemy sprawdzać Waszą kondycję, wytrzymałość, spryt i pomysłowość, a także przystosowanie się do gry, wczucie w postać oraz pokażą mechanikę. Do lasu wejdzie osiem par Zawodników ­ czyli 16 OSÓB. Ani więcej, ani mniej. 

Gracze części politycznej będą mogli wziąć udział w specjalnym krótkim larpie wprowadzającym, który pomoże im poznać pozostałych uczestników zabawy oraz zbudować relacje między postaciami. 

Potem nastąpi briefing oraz odprawy postaci a dzień później rozpocznie się gra. “the Game” trwa (bez eliminacji i warsztatów) około 20 godzin, ale może się skończyć wcześniej, jeżeli w lesie pozostanie tylko jeden gracz. Larp zaczyna się jednego dnia we wczesnych godzinach popołudniowych (13-­14) a kończy następnego dnia w późnych godzinach porannych (10-­11). Więc przygotujcie się na spędzenie nocy w lesie. 

Całość będzie trwała dwa do trzech dni i odbędzie się na początku Hardkonu ­ podejrzewamy, że będą to niedziela, poniedziałek i wtorek. Konkretów Wam niestety nie podamy, dowiecie się na krótko przed Festiwalem albo dopiero na Festiwalu ­ taka jest specyfika Hardkonu. 

 

5. Ekwipunek, czyli co damy a co musicie zabrać. 

Gracze wcielający sie w Zawodników powinni być przygotowani na wszystko. W końcu spędzą kilka lub kilkanaście godzin w lesie, z czego większość czasu to noc. Najprościej powiedzieć, że w dzień jest lipiec ale po zmroku zaczyna się kwiecień. 

 

Od nas gracze otrzymają: 

­ kompas 

­ butelka wody 0,5l 

­ telefon wraz z aplikacją 

 

Gracze powinni dysponować także konkretnym sprzętem. Nie będziemy Was ubierać, ale zadbajcie o: 

­ okrycie wierzchnie przeciwdeszczowe – sztuk: 1 

­ okrycie wierzchnie ciepłe – sztuk: 1 

­ ubranie odpowiednie do terenu zawodów – pagórkowaty, leśny – sztuk: 1 

­ nóż typu finka – niezbędny do zdobywania pożywienia – sztuk:1 

­ własne źródło świata (na terenie Wielkiej Areny nie wolno używać ognia) – sztuk: 1 

Dwa ostatie nie są niezbędne, ale jak chcecie, to możecie to wziąć. 

 

Wszystkie inne przedmioty zostaną skonfiskowane przed przystąpieniem do Zawodów! 

 

6. Wchodzi 16 ­ wychodzi 1.

Zawodnicy na Arenie mają za zadanie się zabijać co, jak wiadomo, wymaga broni. Nie martwcie się ­ dostaniecie ją od nas. A właściwie dostaniecie ją od swoich patronów w Kapitolu, jeżeli spodobają im się filmiki, które im wysyłacie. Będą to noże, miecze, toporki oraz łuki ­ wszystko to broń bezpieczna. 

Na wszystkie pytania odnośnie mechaniki walki odpowiedzi zostaną udzielone podczas warsztatów. Na tą chwilę możemy zapewnić, że jest intuicyjna i łatwa do zapamiętania. Jeżeli chcecie czegoś więcej, to polecam zasady Juggera ­ inspirowaliśmy się :) 

 

7. Polityka, panie! 

Dla graczy chcących wcielić się w mecenasów sportu ­ czyli grać w tzw. części politycznej, przygotowaliśmy specjalny formularz, na którego podstawie będą tworzone postacie. Żeby się więcej dowiedzieć o świecie oraz samych Prowincjach musicie zajrzeć na stronę Hardkonu i wybrać z zakładki po prawej stronie “Świat the Game”. Również tam znajduje się formularz zgłoszeniowy. 

Jeżeli nie wiecie, co się nosi w tym sezonie w Kapitolu to zapraszamy Was do galerii na Pintereście. W opisie każdej prowincji, na samym końcu są zamieszczone opisy inspiracji oraz link go galerii na Pinie. 

 

8. Na koniec.

Jeżeli macie jeszcze jakies pytania, to łapcie nas (Kehl & Zioło) na FB. I tak, część leśna będzie ciężka i nie dla każdego. Będzie brudno, zimno, strasznie i krwiście, ­ taka jesienna gawęda. 

 

Cytat z jednej z rozmów:

 “...tam nie ma być epickości w tym lesie. Tam ma być walka o przetrwanie, bo wyjść z lasu może tylko jeden.”

+