Golemy to ożywione maszyny, stworzone niegdyś przez ludzi. Są rozważne i analityczne, w swych działaniach kierują się logiką, pragmatyzmem i wypracowanymi przez wieki procedurami. Najważniejszymi wartościami są dla nich praca i użyteczność. Są niezastąpionymi programistami, archiwistami, inżynierami, mechanikami i żołnierzami, przy czym każda seria golemów ma swoją specjalizację oraz unikalne właściwości pancerza. Gromadzą i analizują wiedzę, by nieustannie uczyć się i rozwijać. Nigdy nie pojęły jednak konceptów Boga czy duszy, a magię, która zdaje się nie mieć na nie żadnego wpływu, traktują jako anomalię starego świata sprzed Wielkiego Podziału.

 

 

Kostiumy

Kostium gracza odgrywającego golema powinien go “odczłowieczać” – prosimy o zasłonięcie całego ciała, tak by niewidoczna była skóra. Bardziej od topornych tworów z gliny golemy przypominają istoty w stylistyce cyberpunka, w stonowanych, szaro-czarno-metalicznych kolorach. Pancerze golemów różnią się od siebie wyglądem w zależności od producenta i modelu, od lekkich i zwinnych po ciężkie maszyny bojowe, ogólnie jednak są bardzo sprawne. Każdy golem powinien mieć na twarzy maskę z oznaczeniem modelu oraz numerem seryjnym egzemplarza. Kostiumy powinny być “pojemne” – dla golemów przewidujemy sporo rekwizytów, które będą ze sobą nosić.

+