Znacie światomrokowego Odmieńca - to świetnie! Nie znacie go? To jeszcze lepiej! Poniżej znajdziecie wszelkie informacje na temat settingu Koszmarnych Gąszczu Kołysanek, które są niezbędne do wzięcia udziału w grze...

Odmieńcy

Odmieniec to istota, która swego czasu przekroczyła granicę między rzeczywistością a światem magii. Część z nich zrobiła to dobrowolnie, część została porwana wbrew swej woli, część po prostu się zagubiła. Dla niektórych był to sen na jawie, dla innych - koszmar, którego woleliby nie pamiętać. Odmieńcy bardzo różnią się pomiędzy sobą: wyglądem, usposobieniem, mocami, które posiadają. Niektóre z nich upodobniły się do roślin, inne nabrały zwierzęcego charakteru, kolejne związane są z żywiołami. Część z nich jest piękna, budzi podziw i zachwyt, inne są paskudne, sieją strach i odrazę.

Każdy Odmieniec był kiedyś człowiekiem, ale pobyt w przedziwnej krainie magii zmienia zarówno fizycznie, jak i psychicznie, krok po kroku coraz bardziej upodabniając do władających Odmieńcami istot. Proces ten, choć powolny, jest nieodwracalny. Każdy, kto choć raz został naznaczony piętnem Arkadii, nigdy nie stanie się na powrót człowiekiem, nigdy też nie zobaczy na powrót swego ludzkiego odbicia w lustrze. Wracając do świata realnego, Odmieńcy przywdziewają maskę, która upodabnia ich do tego, kim niegdyś byli. Nigdy jednak nie opuszcza ich świadomość, że ludzkie oblicze to jedynie przebranie, które zakładają, by oszukać śmiertelników.

Odmieńcy nie umierają, a ulegają jedynie kolejnym przemianom, za każdym razem tracąc część swojej mocy i degenerują, aby ostatecznie stać się bezsilnym i pokracznym cieniem człowieka. Nigdy też nie będą mieli szansy na spłodzenie czy urodzenie potomstwa.

Arkadia

To, co dla nas jest baśnią, w Arkadii staje się realne. W tej przedziwnej krainie splatają się przeznaczenie i czas, który płynie tu inaczej niż w znanym nam świecie. Nawet minuta w Arkadii może okazać się dekadą dla naszej rzeczywistości i szybko może się okazać, że człowiek, który odwiedził Arkadię nawet na moment, teraz już nie ma do czego wracać. Krainę zamieszkują istoty, które mogą kształtować ją wedle własnej woli przy użyciu magii. Są to Fae, istoty równie potężne, co okrutne. Ich okrucieństwo wynika nie z wynaturzenia, ale braku empatii i przejawia się w sposobie, w jaki traktują ludzi, którzy zostają sprowadzeni do roli dworzan, służących lub zabawek.

Arkadia jest oddzielona od naszego świata barierą zwaną Gąszczem lub Gęstwiną. Jest to prawdziwy labirynt ciernistych roślin, które poruszają się i przekształcają, a ich ukłucie rani duszę. W Gąszczu zdarzają się jednak polany, zwane Prześwitami, które mogą służyć Odmieńcom za schronienie. Aby dostać się do Gąszczu, należy przejść przez Bramę łączącą ją ze światem ludzi. Bramę mogą stanowić zwykłe drzwi od szafy, tafla lustra, brama starego cmentarza, czy cembrowina studni. Mieszkańcy Arkadii potrafią je otwierać, człowiek może to zrobić nieświadomie.

Matecznik

Na potrzeby scenariusza zostało stworzone miejsce zwane Matecznikiem. Znajduje się ono w odległym zakątku Gąszczu i stanowi raj na ziemi dla Odmieńców. Prowadzi do niego tylko jedna Brama, która jest pilnie strzeżona kolejno przez poszczególne Dwory Pór Roku. W Mateczniku znajdują się prześwity, które stały się naturalnym miejscem ich bytowania: Marzłoć z lodowym pałacem Królowej Zimy; Tarło, gdzie uwili przytulne domostwo dworzanie Wiosny oraz Rygor, w którym stacjonuje Dwór Lata. Wieki temu Dwór Jesieni również miał swój prześwit, zwany Uroczyskiem, ale został on zarośnięty przez Gąszcz.

Na skraju Gąszczu, w oddali majaczy Dwór Fae. Jedni twierdzą, że jest opuszczony, drudzy mówią, że nawiedzają go duchy, jeszcze inni snują tezę, że mieszkająca tam Fae tylko czeka na odpowiedni moment, aby ich wszystkich uwięzić w tamtejszych lochach. Od tysięcy lat, to miejsce jest tabu, żaden z Odmieńców nie waży nawet zbliżać się do skraju Gąszczu, aby nie zostać zauważonym.

+