Ograniczenia są iluzją. Takie było nieoficjalne hasło pierwszego Hardkonu. Fascynujące jest to, że twórcy zgłaszający swoje punkty programu na kolejne edycje naszego festiwalu, wciąż nieświadomie hołdują tej zasadzie. Tak trzymać kochani :) A teraz przedstawienie czas zacząć.

Przebudzenie arktycznej zimy

Lipcowa pogoda w północnej Polsce potrafi płatać wyjątkowo niemiłe figle, aczkolwiek nie spodziewamy się, że zapewni nam imersyjna scenografię do tej gry. "Przebudzenie..." inspirowane jest jednym z najklasyczniejszych klasykiem horroru. The Thing opowiadał historię, które rozgrywała się w mroźnej, arktycznej scenerii. W podobne miejsce zamierzają was zabrać twórcy tej gry. Prosimy uzbroić się w stroje polarników i dużo wyobraźni. Puchowe kurtki pakujcie w tajemnicy przed mamą, może poddać w wątpliwość Kaszuby jako destynację waszej wyprawy.

Burdel

Burdel to trudna gra. Porusza jeden z tych nieprzyjemnie swędzących społeczeństwo tematów. Wszyscy wiemy, że jest problem. Czasem ktoś zna kogoś, kto zna kogoś... ale bardzo rzadko. Czasem w którymś z poczytnych tygodników przypadkowy dziennikarz odkurzy temat: los dziewczyn prostytuujących się na zachodzie. Przebiegł was dreszcz? Ciężkie w ch*&j, po co robić o tym larpa?...

No właśnie po to

Burdel miał swoja premierę na Hardkonie 2012. Przez rok, po warsztatach  przed game, na żadnym konwencie nie ostał się komplet chętnych do zagrania w tą grę. Wychodzi na to, że jest tylko jedno miejsce, w którym są gracze gotowi zmierzyć się z tą Grą.

 

Tortuga

Premiera. Mało tego, przy okazji tez debiut. Kolejny przypadek, w którym konwentowicz / konwentowiczka, po powrocie z pierwszego Hardkonu, na kolejny przyjeżdżają z własnym larpem. Lubimy i popieramy :) Kilka słów o samej grze: "Tortuga" to historia piracka. Będą więc piraci, rum, tawerna i zapewne, jakiś skarb. Larpy o piratach to specyficzna kategoria gier. Patrząc wstecz można powiedzieć, że to gry, które trochę dzieją się same. W rzadko który setting gracze wnikają z taką ochotą i łatwością. Wróżymy więc Tortudze sukces. Hej, ho, kolejkę nalej.

 

Dymitriada

Jeśli ktoś może pobić żeglarzy i prywatnych przedsiębiorców morza Karaibskiego w konkursie na najdzikszy wieczór, to tylko sarmaci. Więcej piwa, więcej miodu, więcej wina, więcej intryg, zdecydowanie więcej pieczonej dziczyzny. Czy podobnie będzie i tym razem? Czy głośniej zabrzmią szanty i pirackie przyśpiewki, czy też kłótnie rodem z Rzeczpospolitej Obojga Narodów? Strasznie kusi nas, żeby obie te gry ustawić w programie w tym samym czasie. Druga taka okazja może prędko się nie zdarzyć...

Tym oto sposobem, opublikowaliśmy ponad połowę gier zgłoszonych na tegoroczny Hardkon. Jeśli kitracie coś jeszcze, prosimy, nie czekajcie z tym do ostatniego dnia. TU jest odpowiedni formularz, którego nie wahajcie się użyć :)

 

+