„Możesz zapomnieć o Zawodach, gdy tak leżysz i patrzysz w gwiazdy. Dokoła szumi las, słychać tylko nocne zwierzęta. I oddech towarzysza. Niedługo zaczyna się Bieg po wodę. Trzymajcie za mnie kciuki ; )”
Arai Shima, Zawodnik
Kraj, oraz Kapitol, w zamierzchłej przeszłości podzielono na 8 prowincji. Każdą rządzi wybierany w drodze losowania kadencyjny rząd z prefektem na czele. W tym zdezelowanym świecie zawsze jednak jedna prowincja cieszy się lepszą pozycją. To tam trafiają co roku nowe zabawki, to tam podejmowane są decyzje, które mają wpływ na wszystkich. To ta prowincja, której uda się wygrać w Zawodach.
Prowincje, od zawsze, odkąd powstał Kraj noszą nazwy po zwierzętach. Nikt nie wie czy nadano im nazwy pasujące do mieszkańców czy może ci ostatni dostosowali się do swojej nazwy, ale są one trafne. Jeśli nawet nie prorocze…
Prowincja Wilka
Czym się charakteryzuje ta Prowincja? To ludzie kochający wojnę. Taktykę, partyzantkę, walkę na śmierć i życie. A przy tym zawsze trzymają się razem. Plotki głoszą, że posiedli technologię pozwalającą im zaglądać w umysły innych: spinają się chipami, pozwalając innym Wilkom czytać w swoich myślach. Najważniejsze jest jednak, że ich Zawodnik wygrał ostatnie Zawody.
„Nareszcie! Po tylu latach porażek odzyskaliśmy należne nam miejsce!”
Inspiracje: metal, ostre krawędzie, ciemne kolory (czerń, czerwień, szarości), broń, chipy, kable, światłowody, dźwignie, mechanizmy,
Prowincja Niedźwiedzia
Klan Niedźwiedzia kultywuje siłę. Czci prostotę. Uwielbia skromność i działania nacechowane szczerością intencji. Ich ludzie do rozwiązywania konfliktów używają prostych, fizycznych rozwiązań. Mówi się, że w ukrytych dolinach górskich oddają się starym, na wpół zapomnianym obyczajom i rytuałom.
„Nie zadawaj mi głupich pytań. Ja w żadne głupie gry nie gram.”
Ispiracje: kolory ziemi (zieleń, brązy, żółć), futro, pióra, kości, tatuaże, Ameryka Północna, rytuały, naszyjniki i bransolety
Prowincja Tygrysa
Niektórzy myślą, że ludzie z tego Kantonu są głupi, że są bezmyślni, że nie umieją planować. Oczywiście myśli się to po cichu, bo Kanton Tygrysa cechuje się też błyskawicznymi ruchami. Zawsze niebezpiecznie zwinni, spontaniczni. Nigdy nie wiadomo w którą stronę się zwrócą, kogo uznają za sojusznika a kogo za wroga. Nie wiadomo w którego uderzą. Porzucają obraną politykę z dnia na dzień.
„Tylko durne zwierzęta nie zmieniają poglądów. Ludzie są o wiele inteligentniejsi.”
Inspiracje: Chiny, sztuki walki, kolory ognia (czerwień, pomarańcz, żółć, złoto), szarfy, Asian Couture Week (Torgo, Sheh, Katsura, Guo Pei)
Prowincja Węża
O władcach tej Prowincji krąży najwięcej plotek. Zawsze działają w cieniu, za kulisami wielkich wydarzeń. Mówi się, że to oni pociągają za sznurki, gdy podejmowane są najważniejsze decyzje. Wydaje się, że zawsze są najgorsi, ostatni, nigdy nie zwyciężają. A jednak zawsze coś ugrają, zawsze mają asa w rękawie. Nigdy nie wygrali żadnych Zawodów. Mówią, że nie mają dobrych ludzi, brakuje im tego i tamtego, ale… czasem słychać plotkę, szept, że maczali palce w pierwszych nowożytnych Zawodach. Że to Węże wymyśliły Zawody.
„Wierzymy, że nie ma nierozwiązywalnych problemów – są tylko nieodpowiednie rozwiązania.”
Inspiracje: obłe krawędzie, pastelowe kolory, skóra, trawa, ukryte ostrza, trucizny, dom mody Versace
Prowincja Orła
To arystokraci wśród mieszkańców Kapitolu. Chodzą z dumnie podniesioną głową. Są majestatyczni, piękni, doskonali, skostniali. Uważają się za naturalnych przywódców. Nic dziwnego, skoro Zawodnicy z tej Prowincji zwyciężali najwięcej razy. Sami siebie nazywają Domem, Rodem. Mówi się, że ich Prowincja ma dużo z dawnymi rodami arystokratycznymi. Że ich Dom jest najstarszym związanym krwią w Kraju. Że głowa Domu jest bezpośrednim potomkiem Cezarów.
„Nikt nie jest nam równy.”
Inspiracje: Henryk VIII, złoto, gronostaje, kolory monarsze, szlachetne kamienie, ciężkie tkaniny, dom mody Dior
Prowincja Rekina
Nienasyceni, chciwi, drapieżni i niebezpieczni. Tak można krótko scharakteryzować Rekiny. Ich Prowincja zajmuje wszystkie tereny nad morzem dlatego są tak ruchliwi i nieprzewidywalni – zupełnie jak morze. Nigdy nie można być pewnym, co za chwilę zrobią lub powiedzą. Czy nie zmienią swojego zachowania? Czy dotrzymają jakichkolwiek umów?
„To, co proponujesz to zdrada… ale tylko jeśli przegramy.”
Inspiracje: tatuaże, woda, statki, żagle, kolory morza (błękit, granat, srebro, słońce), łagodne krawędzie, ozdoby, biżuteria, dodatki
Prowincja Sępa
Mówi się, że nie potrafią stworzyć niczego. Mówi się też, że wszystko kradną innym. Słychać czasem jak dokonują transakcji, jak w klipery stukają upierścienione palce potwierdzają przelew. Tak się mówi, ale jednocześnie patenty, na które inni pracowali latami, trafiają do ich pustynnych twierdz szybciej niż do banków pamięci Kapitolu. Sępy mają najlepszy wywiad w Kraju. Mają szpiegów wszędzie.
„Bo informacja jest najważniejsza. Wiesz o tym. Ale i tak za nisko ją cenisz.”
Inspiracje: wiatr, piasek, słońce, Bliski Wschód, Indie, żywe kolory (czerwień, żółć, turkus, czerń, pomarańcz), Delhi Fashion Week (Anju, Nikhil)
Prowincja Pająka
Zdeprawowani. Dekadenccy. Uwielbiający rozrywkę, używki, nie stronią od zabawy. W dziedzinie rozkoszy osiągnęli już wszystko, co możecie sobie wyobrazić. To, czego nie możecie pewnie też. Lubują się też w intrydze. Polityka, przepychanki, zawiłości dyplomacji, konflikty, zdrady i zmiany frontów – to wszystko woda na ich młyn. Są nienasyceni. Nigdy nie mają dość.
„Lubimy wielopoziomowe układy. Nie tylko polityczne…”
Inspiracje: obcisłe stroje, głębokie dekolty, odkryte plecy, wyraźne kolory, błyskotki, pejcze, kajdanki, lateks,