MECHANIKA: STARCIE

Walka fizyczna

Ze względu na nocną porę, scenerię oraz drobiazgowo przygotowywane stroje i charakteryzację, na Koszmarnych Gąszczu Kołysankach walka w większości przypadków będzie rozstrzygana bezkontaktowo, a jej wymiar fizyczny będzie odgrywany fabularnie. Pomiędzy graczami nie będzie dochodzić do konfrontacji fizycznych - jedynym wyjątkiem jest Arena, o której przeczytacie w dalszej części.

Wynik starcia nie powinien pozostawiać wątpliwości i będzie zależał od Dominacji jednej z walczących postaci nad drugą. Postać jest zdominowana, gdy nie jest w stanie się bronić, poddaje się lub uznaje wyższość przeciwnika. Gracz pokazuje, że jest Zdominowany poprzez podniesienie rąk w geście poddania się.

Dominację można uzyskać przez:

  • Magię: skuteczne użycie na przeciwniku dwóch negatywnych mocy, co doprowadzi do sytuacji, w której przeciwnik nie będzie w stanie się bronić.

Przykład: Gracz A wykorzystuje moc i oślepia Gracza B, gracz B nie jest w stanie się obronić. Następnie Gracz A wykorzystuje inną moc i sprawia, że Gracz B traci władzę nad swoimi nogami, gracz B znów nie jest w stanie się obronić. Teraz Gracz B jest Zdominowany - nie może skutecznie się bronić ani uciekać, jest zdany na łaskę Gracza A.

  • Przewagę liczebną: uznajemy, że otoczenie przeciwnika przez trzech Odmieńców i stworzenie wokół niego kręgu ze złączonych rąk Dominuje przeciwnika.
  • Zastraszenie: jeśli walczącemu uda się zastraszyć przeciwnika (fabularnie lub rzeczywiście), i tym samym odebrać mu możliwość obrony, uznaje się, że przeciwnik jest Zdominowany.
  • Przymawianie: Odmieńcy prowadzą pojedynek słowny, w teatralny sposób starają się przekonać siebie nawzajem, który z nich wygra w starciu (czynią to na wzór starożytnych i średniowiecznych wojowników - poprzez wychwalanie swoich zdolności, chełpienie się swoją siłą i próbę udowodnienia swoich racji).


Aby "zabić" przeciwnika, należy wcześniej go Zdominować i posiadać magiczną broń - tak zwany Artefakt - którą zada się śmiertelny cios (niektóre moce, np. szpony lub ostrze, mogą działać tak, jak Artefakt). Sam cios jest formalnością, a scena morderstwa powinna być odpowiednio odegrana przez uczestników.

 

Pojedynki na Arenie

Arena jest miejscem rozgrywania przez Odmieńców honorowych pojedynków. Przed wejściem na Arenę muszą zostać ustalone wszelkie zasady walki oraz warunki zwycięstwa, które po przekroczeniu granic Areny przez obydwu przeciwników nie mogą zostać zmienione. W trakcie trwania pojedynku nikt poza pojedynkującymi się Odmieńcami nie może przekroczyć granic Areny.

Arena w Koszmarnych Gąszczu Kołysankach jest ukłonem w kierunku graczy, którzy cenią sobie w larpach walkę z użyciem bezpiecznej broni, i jest to jedyne miejsce, w którym broń larpowa będzie używana zgodnie z jej przeznaczeniem. O ile gracze nie zadecydują inaczej, walka będzie toczyć się do zadania trzech udanych ciosów. Na potrzeby gry zakładamy, że w trakcie honorowego pojedynku Odmieńcy nie mogą wykorzystywać swoich nadprzyrodzonych mocy.

 

Śmierć

Zabicie Odmieńca nie oznacza wyeliminowania jego postaci z gry. W tym świecie śmierć ma działanie katarktyczne, oczyszcza z nagromadzonych uczuć i wywołuje zmiany -  czasem diametralne - zarówno w zabitym, jak i w zabójcy. Gdy Odmieniec traci życie (w starciu, od odniesionych ran, przy użyciu mocy Kontraktu, w wyniku rytuału itp.), jego cały Blask rozprasza się, a jego dusza wędruje do Szeolu na spotkanie ze Śmiercią.

Do końca sceny, w której postać została zabita, gracz odgrywa martwego. Po zakończeniu sceny w milczeniu zapala świecę, a zabójca bierze go za rękę i prowadzi do wyznaczonej lokacji. Tam zabójca losuje jedną z kart Tarota ofiary i oddaje ją Śmierci. Karta zostaje zniszczona, a wraz z nią zabity na zawsze traci jeden z Kontraktów. Śmierć wręcza obojgu karty opisujące zmiany, jakie w nich zachodzą. Zabójca wraca od razu do miejsca zbrodni i kontynuuje grę, a ofiara zostaje na jakiś czas w Szeolu ze Śmiercią, po czym udaje się na wyznaczone miejsce w Gąszczu.


+