Spis treści

GGHZ: harmonogram

30 czerwca (PN) : warsztaty grupowe 1/2

1 lipca (WT) : warsztaty grupowe 2/2

2 lipca (ŚR) 21.00 ~ 23.00 : Gra Główna – Prolog

3 lipca (CZ) 14.00 ~ 23.00 : Gra Główna – Akt I

4 lipca (PT) 14.00 ~ 23.00 : Gra Główna – Akt II

 

Teraz kilka słów wyjaśnienia.

 

Po pierwsze: warsztaty.

W tym roku bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, widzimy potrzebę przeprowadzenia warsztatów, które pomogą wam lepiej wczuć się i odgrywać rasę waszej postaci. Co prawda na pierwszy rzut oka operujemy na dość czytelnych kalkach (w końcu każdy fantasta wie, czym się różni człowiek od elfa), to jednak chcielibyśmy, abyśmy mogli wspólnie przepracować naszą wizję każdej z ras. Zależy nam na spójności przedstawionego świata i chcielibyśmy, żeby nasze jego wyobrażenie było dla was całkowicie jasne. Dodatkowym utrudnieniem jest rytualny charakter magii, zależy nam żeby wywoływanie magicznych efektów było dla was fajnym i klimatycznym przeżyciem; to, niestety, będzie wymagało kilku prób.

Po drugie: prolog.

W odróżnieniu od poprzednich lat, tegoroczny prolog nie będzie odbywał się w strojach z gry i nie będziecie odgrywać na nim swoich postaci. Tegoroczne wprowadzenie do gry będzie miało charakter zdecydowanie teatralny. Nie będą to jednak puste jasełka; będziecie jak najbardziej aktywnymi uczestnikami całego przedsięwzięcia. Nadrzędnym celem tegorocznego prologu jest jasne, precyzyjne i obszerne wprowadzenie w realia świata gry. Bezpośrednie zawiązanie fabuły ma tym razem drugorzędne znaczenie. Powodem takiej decyzji jest całkowicie autorski charakter przygotowanego przez nas świata; chcemy żebyście go poczuli i zrozumieli. Tak jak w przypadku warsztatów, ów teatralny charakter tego wydarzenia ma w czytelny sposób przekazać wam naszą wizję świata gry.

 

Po trzecie: przebieg gry.

Gra Główna na Hardkonie nie rozpocznie się porankiem w karczmie i wyruszeniem na szlak; nie zakończy też Wielką Bitwą o 15.00. Oba akty rozpoczniemy wczesnym popołudniem, a ze względu na wydarzenia fabularne o wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia, zakończymy po zmierzchu. Z tych właśnie powodów Gra Główna rozpocznie się już w czwartek, a zakończy dzień wcześniej niż zwykle, czyli w piątek. W sobotę potrzebujemy czasu na rozmowy, demontaż lokacji, oficjalne podsumowanie gry i zakończenie festiwalu. Odbędzie się też całodzienny larp niezwiązany z wydarzeniami Gry Głównej.


+